Powrót

Realizacje

Kampania „Mama na medal”
Canpol babies

Otrzymaliśmy zadanie stworzenia dla marki Canpol babies silnej
kampanii wizerunkowej. Rozpoczęliśmy prace od gruntownej
analizy problemów i potrzeb młodych polskich matek.

Kampania „Mama na medal”
Canpol babies

Wniknęliśmy w świat mam i zauważyliśmy podstawowy problem, z jakim się borykają : bycie niedocenioną za trud wkładany w wychowanie maluszka. Matki często słyszą krzywdzącą opinię: „ matka małego dziecka nic nie robi, tylko siedzi w domu, a urlop macierzyński to odpoczynek od pracy”. W rzeczywistości zaś opieka nad dzieckiem to ciężka praca zasługująca na uznanie. Dlatego mamy mówią zgodnie: „Chciałabym od bliskich usłyszeć dziękuję, jesteś dzielna, świetnie sobie radzisz. Niech w końcu docenią moją ciężką pracę!”

W odpowiedzi na ten insight:

Przygotowaliśmy strategię kampanii wizerunkowej

Zaproponowaliśmy dla marki kampanię społeczną „Mama na medal. Poczuj dumę z bycia mamą”. Jej celem było wzmocnienie wizerunku marki Canpol babies poprzez wykorzystanie potencjału mam i zaangażowanie ich , by pochwaliły się kompetencjami w byciu mamą.

Cel doskonale wpisywał się w strategię marki: wspieranie mam w początkach macierzyństwa i zachęcanie, by dzieliły się swoją wiedzą i doświadczeniem.

Kampania miała pokazać, że marka rozumie wspiera i docenia mamy, pozwala mamom poczuć się pewnie w nowej roli. Wzmacniała osobowość i wyrażała podstawowe wartości marki: ciepło, bliskość i troskę, a zarazem pewność siebie.

W kampanii wizerunkowej zaproponowaliśmy udział produktów jako wsparcie mamy na medal w opiece nad dzieckiem (broń mistrzyni w walce z problemami dnia codziennego).

Zaproponowaliśmy odważną, wyrazistą kreację

Zaproponowaliśmy przygotowanie kreacji w konwencji komiksowej nawiązującej do dzieł „We can do it” J. Howarda Millera i Roy’a Lichtensteina i pokazania mam stylizowanych na pop art’owe superbohaterki.

Marka Canpol babies posiada wizerunek marki ciepłej i bliskiej przyjaciółki. Bazuje na prawdziwym doświadczeniu, którym codziennie dzielą się mamy ze społeczności zorganizowanej wokół marki. Dlatego do udziału w kampanii zaprosiliśmy nie aktorki i celebrytki, a polskie matki. Bo to one są prawdziwymi bohaterkami tej akcji.

Mamy podjęły wyzwanie i wraz ze swoimi maluszkami wzięły udział w profesjonalnej sesji zdjęciowej oraz filmie. Z dumą pochwaliły się kompetencjami.

  • Kampania została zrealizowana w następujących obszarach:
  • Strona kampanii www.mamanamedal.pl ,do której przygotowaliśmy strategię oraz treści
  • Film wizerunkowy akcji, do którego napisaliśmy scenariusz.
  • Konkurs „Znamy mamy na medal”, który przeprowadziliśmy w ramach stałej obsługi serwisu Canpol babies.
  • Layouty prasowe na bazie naszych konceptów kreatywnych i treści
  • Na prowadzonym przez na fanpage’u marki zbudowaliśmy komunikację akcji w postaci tematycznych postów, memów oraz promocji filmów treści dedykowanych akcji. .
  • Współpraca z blogerkami, które poparły akcję (bardzo dziękujemy agencji Personal PR, której powierzyliśmy przeprowadzenie akcji z wybranymi blogerkami)
  • Dedykowana sekcja na parenting.pl stworzona przez redakcję serwisu.

Rezultaty kampanii

Kampania ruszyła w maju i już na początku odbiła się szerokim echem w social mediach. Pierwszy z memów kampanijnych dotarł dzięki virusowemu potencjałowi aż do 4 000 000 odbiorców, stając się jednym z postów miesiąca polskiej blogosfery. Kampania ostała bardzo pozytywnie odebrana przez polskie matki i wzmocniła wizerunek marki jako doceniającej mamy, bliskiej i rozumiejącej ich problemy. O sukcesie kampanii świadczą również wzrosty sprzedażowe jakie odnotowała marka po przeprowadzeniu akcji. 

  • Akcja "Mama na medal" została nominowana do Nagrody Złoty Laur Super Biznesu w kategorii  "Inicjatywa społeczna".
  • Pierwszy z memów akcji dotarł organicznie do ponad 4 milionów osób, 129 221 osób polubiło post, 26 829 osób udostępniło post na swojej tablicy. Znalazł się wśród 5 najbardziej interaktywnych postów majowych polskiego Facebooka w raporcie Sotrender.
  • Kolejne memy również rozprzestrzeniały się wirusowo osiągając zasięgi organiczne koło 800 000 odbiorców i od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy polubień. Mamy z zaangażowaniem komentowały memy i zgłaszały poparcie dla idei akcji.
  • Film wizerunkowy akcji opublikowany na YouTubie i Facebooku obejrzało do tej pory łącznie 28 000 użytkowników.
  • W konkursie „Znamy mamy na medal” na stronie akcji mamanamedal.pl wzięło udział 450 mam, zaś w konkursie „Mama na medal” na stronie parenting.pl wzięło udział 435 mam.
  • Dzięki kampanii wzrosła prawie dwukrotnie ilość użytkowników miesięcznie odwiedzających serwis Canpol babies.

Szukasz agencji, która dobrze zatroszczy się o Twoją markę?

Daj nam szansę się wykazać.

Przyjdź

ul. Klimczaka 8A/14 02-797 Warszawa


NIP: 951-197-00-46
REGON: 142109468
ul. Klimczaka 8A/14
02-797 Warszawa


NIP: 951-197-00-46
REGON: 142109468