Realizacje
Kampania „Mama na medal”
Canpol babies
Otrzymaliśmy zadanie stworzenia dla marki Canpol babies silnej
kampanii wizerunkowej. Rozpoczęliśmy prace od gruntownej
analizy problemów i potrzeb młodych polskich matek.
Wniknęliśmy w świat mam i zauważyliśmy podstawowy problem, z jakim się borykają : bycie niedocenioną za trud wkładany w wychowanie maluszka. Matki często słyszą krzywdzącą opinię: „ matka małego dziecka nic nie robi, tylko siedzi w domu, a urlop macierzyński to odpoczynek od pracy”. W rzeczywistości zaś opieka nad dzieckiem to ciężka praca zasługująca na uznanie. Dlatego mamy mówią zgodnie: „Chciałabym od bliskich usłyszeć dziękuję, jesteś dzielna, świetnie sobie radzisz. Niech w końcu docenią moją ciężką pracę!”
W odpowiedzi na ten insight:
Przygotowaliśmy strategię kampanii wizerunkowej
Zaproponowaliśmy dla marki kampanię społeczną „Mama na medal. Poczuj dumę z bycia mamą”. Jej celem było wzmocnienie wizerunku marki Canpol babies poprzez wykorzystanie potencjału mam i zaangażowanie ich , by pochwaliły się kompetencjami w byciu mamą.
Cel doskonale wpisywał się w strategię marki: wspieranie mam w początkach macierzyństwa i zachęcanie, by dzieliły się swoją wiedzą i doświadczeniem.
Kampania miała pokazać, że marka rozumie wspiera i docenia mamy, pozwala mamom poczuć się pewnie w nowej roli. Wzmacniała osobowość i wyrażała podstawowe wartości marki: ciepło, bliskość i troskę, a zarazem pewność siebie.
W kampanii wizerunkowej zaproponowaliśmy udział produktów jako wsparcie mamy na medal w opiece nad dzieckiem (broń mistrzyni w walce z problemami dnia codziennego).
Zaproponowaliśmy odważną, wyrazistą kreację
Zaproponowaliśmy przygotowanie kreacji w konwencji komiksowej nawiązującej do dzieł „We can do it” J. Howarda Millera i Roy’a Lichtensteina i pokazania mam stylizowanych na pop art’owe superbohaterki.
Marka Canpol babies posiada wizerunek marki ciepłej i bliskiej przyjaciółki. Bazuje na prawdziwym doświadczeniu, którym codziennie dzielą się mamy ze społeczności zorganizowanej wokół marki. Dlatego do udziału w kampanii zaprosiliśmy nie aktorki i celebrytki, a polskie matki. Bo to one są prawdziwymi bohaterkami tej akcji.
Mamy podjęły wyzwanie i wraz ze swoimi maluszkami wzięły udział w profesjonalnej sesji zdjęciowej oraz filmie. Z dumą pochwaliły się kompetencjami.
- Kampania została zrealizowana w następujących obszarach:
- Strona kampanii www.mamanamedal.com ,do której przygotowaliśmy strategię oraz treści
- Film wizerunkowy akcji, do którego napisaliśmy scenariusz.
- Konkurs „Znamy mamy na medal”, który przeprowadziliśmy w ramach stałej obsługi serwisu Canpol babies.
- Layouty prasowe na bazie naszych konceptów kreatywnych i treści
- Na prowadzonym przez na fanpage’u marki zbudowaliśmy komunikację akcji w postaci tematycznych postów, memów oraz promocji filmów treści dedykowanych akcji. .
- Współpraca z blogerkami, które poparły akcję (bardzo dziękujemy agencji Personal PR, której powierzyliśmy przeprowadzenie akcji z wybranymi blogerkami)
- Dedykowana sekcja na parenting.pl stworzona przez redakcję serwisu.
Rezultaty kampanii
Kampania ruszyła w maju i już na początku odbiła się szerokim echem w social mediach. Pierwszy z memów kampanijnych dotarł dzięki virusowemu potencjałowi aż do 4 000 000 odbiorców, stając się jednym z postów miesiąca polskiej blogosfery. Kampania ostała bardzo pozytywnie odebrana przez polskie matki i wzmocniła wizerunek marki jako doceniającej mamy, bliskiej i rozumiejącej ich problemy. O sukcesie kampanii świadczą również wzrosty sprzedażowe jakie odnotowała marka po przeprowadzeniu akcji.
- Akcja "Mama na medal" została nominowana do Nagrody Złoty Laur Super Biznesu w kategorii "Inicjatywa społeczna".
- Pierwszy z memów akcji dotarł organicznie do ponad 4 milionów osób, 129 221 osób polubiło post, 26 829 osób udostępniło post na swojej tablicy. Znalazł się wśród 5 najbardziej interaktywnych postów majowych polskiego Facebooka w raporcie Sotrender.
- Kolejne memy również rozprzestrzeniały się wirusowo osiągając zasięgi organiczne koło 800 000 - 1000 000 odbiorców i od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy polubień. Mamy z zaangażowaniem komentowały memy i zgłaszały poparcie dla idei akcji.
- Film wizerunkowy akcji opublikowany na YouTubie i Facebooku wygenerował ponad 200 000 wyświetleń.
- W konkursie „Znamy mamy na medal” na stronie akcji mamanamedal.pl wzięło udział 450 mam, zaś w konkursie „Mama na medal” na stronie parenting.pl wzięło udział 435 mam.
- Dedykowaną sekcję na parenting.pl odwiedziło 139 635 UU. Wygenerowali oni łącznie 200 500 odsłon i 157 169 wizyt.
- Dzięki kampanii wzrosła prawie dwukrotnie ilość użytkowników miesięcznie odwiedzających serwis Canpol babies.
Szukasz agencji, która dobrze zatroszczy się o Twoją markę?
Daj nam szansę się wykazać.